איך עסקים יכולים לחדור לשווקים חדשים באמצעות תרגום שיווקי ולוקליזציה?

בעלי עסק שמעוניינים לפנות לקהלים בינלאומיים, צריכים לבצע תרגום שיווקי מקצועי ולוקליזציה וזאת על מנת שיוכלו להציע להם את המוצרים והשירותים שהם מוכרים. אנחנו מזמינים אתכם להמשיך בקריאה ולגלות מהי לוקליזציה והאם מומלץ להיעזר בחברת תרגום או מתרגם פרילנסר. מוכנים? אנחנו יוצאים לדרך!

בואו נדבר על לוקליזציה

היא מתייחסת להתאמה תרבותית וגם טכנית של מוצר או שירות. אפשר להסביר מהי לוקליזציה על ידי דוגמה. למשל, תרגום של מדריך משתמש משפת היצרן לשפה של הלקוחות הפוטנציאליים. התרגום יהיה במונחים שהלקוחות מכירים. ללוקליזציה יש שלבים והם:

שלב ראשון – ביצוע מחקר פילוח שוק. כלומר זיהוי הצורך שהמוצר או השירות שלכם מספק עבורו מענה.
איך מבצעים פילוח שוק מדויק? יש כל מיני אופציות בהן, פילוח על בסיס מיקום גיאוגרפי, פילוח על בסיס מאפיינים דמוגרפיים, פילוח על בסיס תחומי עניין ופילוח על בסיס אינטראקציות קודמות עם האתר של העסק.

שלב שני – שימוש נכון במילות מפתח. נקרא גם מחקר SEO. אפשר לבצע את המחקר באמצעות כלים לקידום אתרים. כך אפשר לאתר את מילות המפתח וגם את הביטויים שהלקוחות משתמשים בהם על מנת לחפש מוצרים ושירותים.

שלב שלישי – קידום ממומן. במידה ורוצים לזרז את תהליך החשיפה השיווקית, אפשר לעשות זאת באמצעות הקמת קמפיין פרסומי באמצעות מערכת הפרסום של גוגל.

חברת תרגום או מתרגם פרילנסר?

קחו בחשבון שכאשר מתרגמים תכנים שיווקים משפה אחת לשפה אחרת, ניתן לעשות זאת באמצעות שתי דרכים: הראשונה היא על ידי מתרגם פרילנסר שיש לו מומחיות בתרגום שיווקי והשנייה היא באמצעות פנייה לחברת תרגום מקצועית שתבצע תרגום לתוכן וגם לוקליזציה.
כאשר רוצים לחדור לשוק חדש ובפרט שוק בינלאומי, ההמלצה היא דווקא לעבוד עם חברת תרגום מקצועית שיש לה ניסיון בתחום. סביר להניח שחברה כזאת, עבדה על המון פרויקטים שדרשו תרגום שיווקי באיכות גבוהה. מתרגם פרילנסר מקצועי ככל שיהיה, לא יוכל להשתוות בניסיון שצבר לניסיון שצברה חברת תרגום לאורך השנים. כמו כן, בחברת תרגום מועסקים המון מתרגמים ויש כאלה שאפילו מתגוררים במדינת היעד ומכירים לעומק את התרבות. על כן, אלה יכולים לתרגם את התוכן השיווקי בצורה המקצועית ביותר.

תרגום שיווקי ושיווק העסק

אם טיפלתם בנושא של התרגום השיווקי, כעת תוכלו לשווק את העסק. כיום, קיימות המון שיטות מוצלחות לעשות זאת וביניהן, כתיבת תוכן מקצועית, יצירת סרטונים והעלאת לרשת היוטיוב, קידום אורגני וקידום ממומן. כמובן גם בכל מה שקשור לשיווק, מומלץ שתעזרו בחברות ואנשי מקצוע שיש להם ניסיון עשיר בתחום. קראו עליהם המלצות, בררו כמה שנות ניסיון יש להם וכמובן בדקו את המחיר המבוקש על השירות. שיהיה בהצלחה!

צרו קשר