30/09/2020

שנה מתוקה מתחילה כאן

שנה טובה ומוצלחת מורכבת מהמון דברים, אבל מתחילה במשהו אחד בסיסי וחשוב: איחולים. איחולי שנה טובה נהוגים סמוך לתחילת השנה העברית החדשה בישראל ובכל מקום ניתן לקרוא ולשמוע את שלישיית המילים: שנה טובה ומתוקה. האזכור למתיקות בא לידי ביטוי במסורת היהודית גם במאכלי החג, שכוללים דבש ותפוחים, גם בצורתם הגולמית וגם במגוון מאכלים, קינוחים ועוגות. הבחירה בתפוח ודבש אינה מקרית. מבין כל הפירות והמאכלים המתוקים נבחרו דווקא הם, משום שלתפוח יש מתיקות טבעית נפלאה והדבש מגיע מן הדבורה, שלה כידוע יש גם עוקץ מכאיב. זוהי תזכורת ששנה טובה מורכבת גם מהתגברות על אתגרים וקשיים, שאם נתמודד איתם כראוי נוכל ליהנות מרגעים מתוקים ומרגיעים, כמו הדבש.

מה לאחל לך?

מכיוון שאנחנו במילה תרגומים עוסקים לא רק בעברית אלא גם בשפות אחרות, בדקנו איך מאחלים שנה טובה ברחבי העולם ובשלל שפות. מעניין לגלות שבעוד שביהדות ובישראל הדגש הוא על המתיקות של השנה החדשה, בשפות אחרות הדגשים הם אחרים.

כך למשל, באנגלית נהוג לברך: Happy New Year – שנה חדשה ושמחה. בספרד, מברכים: Próspero año nuevo - שנה חדשה ומשגשגת. ואילו בסין, נהוגה הברכה: 过年好 שהתרגום החופשי שלה הוא " איחולים טובים בזמן שאתם נכנסים לשנה החדשה".


שלום לשנה החדשה

העיסוק בשפות, ארצות ותרבויות שונות מוביל גם לעיסוק בנושא של שלום עולמי. הסכמי השלום האחרונים שגובשו בין ישראל לאיחוד האמירויות הערביות ובחריין, הם צעד קטן בדרך לנורמליזציה, שהלוואי והייתה גלובאלית.

השאיפה לשלום עולמי הביאה לכינון יום השלום הבינלאומי, שמצוין מדי שנה ב 21.9 ומוקדש להיעדר מלחמה ואלימות ברחבי העולם. השנה מקבל היום הזה נופך מיוחד, לאור העובדה כי מרבית מדינות העולם עדיין שקועות עמוק בתוך מגפת הקורונה, שמוכיחה כי כוחות הטבע אינם מבדילים בין גזע, צבע, לאום או עדה. הקורונה הוכיחה כי כולנו פגיעים באותה מידה ולא משנה באיזו שפה אנחנו מאחלים שנה טובה. היא גם הוכיחה כי ערבות הדדית, אורך רוח ותקשורת, הם אמצעים חשובים להמשך הישרדות האנושות. וכאן בדיוק אנחנו גאים להיכנס לתמונה, עם שירותי תרגום מכל שפה לכל שפה, שמסייעים לתקשורת בין תרבויות ואנשים ולהבנה הדדית.

אנו מאחלים לכם שנה טובה, מתוקה, מאושרת, בריאה, משגשגת ומלאת אהבה ועומדים לרשותכם לאורך כל השנה עם שירותי תרגום איכותיים, ייעוץ מקצועי ושירות בהתאמה אישית. צרו קשר בטלפון 074-7570060 או לחצו כאן. תכלה שנה וקללותיה, תחל שנה וברכותיה!

צרו קשר וקבלו הצעת מחיר תוך שעה

מרבית עבודות התרגום אצלנו מתחילות תוך פחות מ- 15 דקות
הצעת מחיר תוך שעה
× איך אפשר לעזור?